Tautavel

No és un lloc massa conegut, suposo que perquè queda una mica lluny, però això no fa que tingui desperdici.

En Jordi, en Ramon i jo vam marxar de bcn-Terrassa direcció Tautavel. En Jordi em sembla que havia estat per aquella zona, potser a Vingrau.

Dissabte

Arribem i ens posem a trepar, el lloc escollit és Les gorges du Gouleyrous. Es una gorga on per el mig passa un riu d’aigua molt clara, és un lloc molt maco, i els nens s’ho poden passar teta. El riu depèn a quins trams te fundaria.

Comencem per el sector Initiation, que esta a l’entrada de la gorga. Ens posem a fer vies fàcils, algun V o V+, jo primer provo de segona, és una pedra nova, fora de Catalunya… i no se com hi escalaré. En Ramon i en Jordi es van posar de primers. Jo desprès de provar la via no em vaig veure motivada per fer alguna de primera, era una escalada diferent, la pedra no em va agradar massa, estava força sobada.

En Jordi muntant un V+. En Ramon assegurant-lo

Passem a l’altra cantó del riu, aquí ja no hi han vies fàcils. El sector es diu La grotte techno.

En Ramon, en Jordi i jo

Vam provar unes quantes vies, aquí ja eren mes xules però tampoc és que fossin la bomba. Hi havia un 6a, que deu ni do amb el 6a, diria que allà el grau estava més apretat. Millor per avui ja hem fet prou, i anem a fer una mica de panching. Ens trobem amb la Rosa, que havia vingut amb uns amics seus i que marxàven aquella mateixa nit, la Rosa es quedava amb nosaltres per escalar al dia següent.

Aquella nit també va pujar l’Anna de Girona amb la seva parella, en Quim. I el diumenge ens vam trobar amb uns amics de l’Anna i la Rosa, que ara no recordo el nom, ho sento v_v

Diumenge

Decidim canviar de sector. Anem a l’Alzine. Comencem per el cantó esquerra. Ens posem a fer les primeres vies, 6a, 6a+, Vb/c, Vc. Els V van ser molt disfrutons, aquí la roca ja era diferent, era mes adherent i tenia bones regletes.

La Rosa en un dels V

Com que els V han anat tant bé passem els 6a, inclús ens posem de primeres (la Rosa, l’Anna, jo…, que disfrutons!!! diria que el 6a és més dificil que el 6a+. Recordo que tenia un passet ben finet. l’escalada que vaig provar de Tautavel era una escalada fina, res de tibar-li fort, almenys en els graus que vaig provar (de V a 6a+).

Foto Ramon. Jo en el 6a+

Al final del dia, en Jordi i en Ramon van muntar un 6b, diria que la via era The first. Per el que van dir i vaig poder comprovar jo pujant de segona, era una via super fina! una placa ben llisa en alguns trams, en altres hi havia mes preses.

La Rosa en el 6b

La Rosa, en Ramon, en Jordi i jo

Conclusió: és un lloc que em va agradar, i que si no hi heu estat mai hi podeu anar que no crec que sortiu decepcionats. Això si, ull amb el sector que trieu, en general l’inici de la gorga esta molt sobada. El llibre de ressenyes el podeu comprar en un bar de Vingrau, val uns 14 euros.

Anuncis

Etiquetes: , , , , ,

Trackbacks / Pingbacks

  1. Llocs d’escalada pendents « Indrets d’escalada - 3 Abril 2009

Deixa un comentari

