Ferrada Sant Martí Sarroca

Dissabte en Quim, en CrazyBanana i jo vam anar a fer la ferrada de Sant Martí Sarroca. Per el CrazyBanana i per mi era la primera vegada que la fèiem, en canvi el Quim segons ha comentat era el segon o tercer cop (no ho sap ben bé).

Jo vaig estar buscant informació per internet d’aquesta ferrada i vaig veure el següent:
Durada: 1 h. 20 min.
Dificultat: 5/5
Grapes: 3/5

Total, que veient això i el comentari del Quim en que deia que feien falta braços de popeye jo ja anava una mica acollonida, i per acabar-ho de doba, un cop allà em diuen que la informació que jo he mirat a internet (els hi havia comentat la web) no és correcte, que era d’abans de que fessin el nou tram… així que ja la cosa no pintava massa bé.

Primer tram: Total que comencem la ferrada. L’entrada pintava bé, tenia els seus esglaons, una mica separats però hi eren, no com en altres ferrades en que no en trobes ni un (Joc de l’Oca). El primer tram en general era facilet, estava ben equipat i estaves assegurat pel dissipador en tot moment, cosa que vaig agrair molt.

Autor CrazyBanana

En Quim en el primer tram de la ferrada

El Quim va muntar el primer ràpel (obligat) que et trobes al finalitzar el primer tram. Aquest ràpel tenia uns 10 metres en que gran part d’ells eren volats. Esta bastant bé tot i que jo vaig tenir els meus petits problemes, perquè entre que no me’n refio de la baga (absurd perquè aguanta 2000 kg ho sé) i que el ràpel te’l has de muntar allà penjat a la paret ja podeu imaginar-vos que fàcil no ho vaig tenir, però me’n vaig sortir eh!

Autor CrazyBanana

Segon tram: Comencem el segon tram. Aquest comença amb una mica d’escalada, els equipadors van posar el cable una mica massa amunt i per a compensar-ho han posat tres preses artificials per a poder-hi arribar.

En aquest tram destacaria uns passos que te en que es tira molt de braços, ja que és una paret gairebé llisa i no hi ha ni una sola grapa per als peus, però no us espanteu perquè es pot fer “sense problema” només cal estar una mica en forma.

Quan feu aquest tram no us oblideu de fer un cop d’ull a la Església romànica de Santa Maria (S. XIII) i el castell dels Santmartí que queda just davant!

Passat el tram difícil vam tenir una bona recompensa, una tirolina!!! És de només 10 metres però és divertida, li dona una mica de gracia a la ferrada. Vam tenir alguns petits problemes, especialment jo, però no cal comentar-los eh CrazyBanana.

Autor CrazyBanana

Una mica més endavant, passada ja la tirolina, venia un segon ràpel (obligat), més o menys de la mateixa alçada que l’anterior, però aquest molt més còmode per muntar.

I ja per acabar un últim ràpel (opcional) de poc metres també però amb molta gracia. El ràpel passa per un forat ben petit que amb prou feines hi pots passar amb la motxilla, així que per mandra no deixeu de fer-lo.

Autor CrazyBanana

En definitiva, una ferrada maca de fer i que tampoc és tan dura com la pinten alguns eh Quim.

Per cert, quan ja érem al cotxe dos homes i una dona ens van preguntar d’on érem i que havíem anat a fer (portàvem encara el dissipador posat). Doncs va resultar que un d’aquells dos homes i el fill d’ell eren els equipadors de la ferrada!!

Recordeu que si voleu veure mes fotografies podeu xafardejar el meu picasa

Anuncis

Etiquetes: , , ,

Deixa un comentari

