Puigmalenca 2007

Aquesta cap de setmana ha estat la Puigmalenca 2007, com cada any. Jo es el primer any que la faig i no serà l’últim.

Alguns us preguntareu que es la Puigmalenca, oi? Doncs és una sortida organitzada per el Club Excursionista Cima, que te com objectiu pujar el Puigmal (2.913 mts). Aquesta sortida es fa cada any, aquest 2007 era a la 5e edició. No sé si es va fer un record de participants, el que si sé es que ens vam juntar 24 persones, inclús van venir el Victor i la Cristina de Castellón!!! quina alegria veure’ls allà!!!

El pla era pujar el dissabte cap a la Vall de Núria i passar nit a l’alberg. La gent va anar arribant en tongades diferents. Vam pujar en cremallera fins a Núria tot i que alguns va optar per pujar caminant!!! quina motivació Victor!!! Vam passar el dia de dissabte mirant els voltants i en Manu, president del nostre club, ens va fer unes “classes” de com progressar per neu, que fer en cas de caiguda en una pendent, com frenar-nos amb el piolet, com posar-nos uns grampons, que en el meu cas en ma vida m’havia posat uns… va ser una classe molt distreta ;) al final els nois es van dedicar a fer un iglú mentres altres preníem un te calent al bar ;)

Esquerra a dreta: Quim, Jordi Miguel, Alex, Victor, Jordi Miquel, Victor, Cristina, Marc, Manu i Gemma

Breus explicacions de que ens podem trobar el dia
següent durant l’ascensió, tècnica de piolet i grampons…

Fent proves amb el piolet

A l’hora de sopar uns havien pagat per sopar de l’alberg i altres ens portàvem el menjar de casa.

Matí del dia següent, avui toca fer cim! avui toca fer el meu primer cim. Mai fins aquell moment havia intentat fer cap pic, ja sigui amb neu o sense, no sabia com seria, quines sensació tindria, no sabia que anava a fer. Em vesteixo amb la roba prehistòrica del meu pare, els seus grampons que deuen tenir 30 anys, els seus pantalons tèrmics que m’anaven enormes, els seus guants mig fets caldo, el polar de mama mare que s’havia comprat un setmana abans… menys mal que portava el meu gorotex i uns pantalons i botes que em van reglar per el meu aniversari amb d’intenció de fer una sortida de senderisme per Aigüestortes, sortida que al final no vaig fer, i botes que vaig estrenar aquell mateix dia a la Puigmalenca.

Ens llevem a ben d’hora al matí, esmorzem i vinga tots a fora, és de nit i fa rasca!!! Ens va tocar baixar fins la vall caminant, aquella hora els remolcadors que pugen de la vall a l’alberg no funcionaven. Anem sortint tots progressivament, cadascú al seu ritme però tots ben controlats. No tardem en posar-nos els grampons, la neu esta dura i patina bastant. Anem pujant cadascú al seu ritme, uns anem xerrant, com jo que quan vaig sortides no callo ni un moment, ja em puc estar ofegant que no callo, altres van ven concentrats…

Per fi! surt el sol! el dia ja es veu més maco, no hi ha ni un núvol!!! quina sort em tingut, em sembla recordar que les prediccions que donaven per el cap de setmana no eren massa bones, però hem tingut sort :D El paisatge increïble, tot nevat, cascades gelades…


Jo durant tota l’ascensió vaig anar amb en Jordi Miguel, el Victor, la Cristina i l’Alex. També vaig compartir part de les pujades amb en Tino, que diria que el vaig conèixer aquell dia però quin bon rotllo, semblava que el conegues d’1 anys enrrera, en Sergio, ….

Esquerra a dreta: Cristina, sml, Droid, Tino i BusyBee (jo).

Els primer en arribar al cim van ser els germans Castells i l’Alfons, unes màquines!!! Desprès diria que va arribar el meu grup i més endarrere la resta de grup. Allà dalt, en Victor, el noi que havia pujat caminant des de Queralbs fins a la Vall de Núria es va posar a fer saltxixes al cim!!! que bones, el nano portava un fogo i una paella!!! increïble!!! altres van portar ampolles de cava per la celebració. Allà al cim no va faltar la foto de grup.

Paticipants de la Puigmalenca 2007 i socis de CECIMA

En Manu (president) i jo. Aquí li estic enormament agraida
per haver-me donat a coneixer el club i el mon de la muntanya.

Un dia increïble, una experiència increïble, una gent maquissima, una ambient…!!!! inoblidable!!! Ja queda poc per a la propera Puigmalenca!!!! ara toca la 2008!!!! Si a algú li he fet dentetes amb aquesta crònica que no dubti en posar-se en contacte amb el Club Excursionista Cima o passar per el nostre fòrum i demanar informació, estarem encantats de rebre gent!!! No tingueu por o respecte, és un pic facilet que es pot fer, i mes amb l’ajuda de tanta gent!!

Ens veiem el desembre del pròxim any!!!!

Podeu veure mes fotos al meu Picasa

Etiquetes: , , , , , , , ,

Deixa un comentari

