Viu de Llevata

Aquest conto que ha estat el meu primer barranc. Durant el més d’agost vaig anar a fer dos barrancs amb la UEC, eren l’Enseu i el Viu de Llevata, aquella sortida va anar bé, tot i que l’aigua estava d’un color marronos degut a les pluges dels dies anteriors.

Prefereixo parlar del descens que vaig fer el dia 8 de setembre amb tres persones més, en Jordi (soci del club de CECIMA i en Manu (president de CECIMA), tots dos membres del meu actual club de muntanya. També vaig enredar en Victor, un amic de fa temps que no havia fet mai un barranc.

Autor: Manu. En Jordi, Victor i jo

El descens va estar força bé, tot i que és un barranc molt facilet, el vaig trobar massa fàcil i tot, en part perquè anava amb gent que ja en sabia i que montaven els ràpels, i jo nomès em dedicava a passar la corda per el vuit i baixar. El riu és maco, va fent ziga-zagues entre parets llises, alguns llocs més tancat i en altres mes obert. Us adjunto la ressenya perquè podeu veure vosaltres mateixos els salts, tobogants, ràpels… que te.

Autor: Manu. Durant el descens del Viu de Llevata

Autor: Manu. Altres trams del Viu de Llebata

Destacar només dos ràpels, el de tarzan, que és una mica punyetero, és un ràpel que fa corba cap a l’esquerra on esta la bassa d’aigua i on s’ha de caure, la pedra rellisca bastant, ull no us foteu una galeta. L’altre ràpel que esta prou bé és el del final, és mes llargues que els anteriors.

Autor: Manu. Un dels ràpels del barranc

Autor: Manu. Ràpel del Tarzan

Vídeo fet per en Jordi

Viu de Llevata

Des de Lleida a tremp, abans d’aaribar a la Pobla de Segur agafem el desviament a Pont de Suer. A mitg camí es troba el poble de Viu de Llevata. Deixarem el cotxe al replà i seguirem a peu per el camí de la dreta que passa per dintre del poble. A mà esquerra hi ha un camí amb una tanca, seguirem baixant fins arribar al riu.

Retorn (10 min): seguirem el camí indicat que puja recte fins a trobar la carretera, seguirem a mà esquerra fins al poble.

Ressenya del Viu de Llevata, treta de la web de Barrankas

Anuncis

Etiquetes: , , , , , , ,

Deixa un comentari

